داستان علی ماند و حوضش

این مطلب را برای صفحهء فیسبوکی ضرب المثل ها تهیه کردم که اینجا هم مینویسم

واعظی بر منبر بود و نطق میکرد. بحث به موضوع لواط رسید و پس از آنکه از عذاب و گناه لواط حسابی صحبت کرد گفت: «روز قیامت که میشود، علی (امام اول شیعیان) بر سر حوض کوثر خواهد ایستاد و به کسانی که لواط نکرده باشند علی ماند و حوضشاز آب کوثر خواهد داد.»
کسی از پای منبر برخاست و گفت: «ای شیخ! پس علی خواهد ماند و حوضش! خودش بریزد و خودش بنوشد.»

۱* این مثل را در مواردی بکار میبرند که کسی در انجام کاری با اینکه در آعاز همراه و دستیار بسیار داشته، اما در آخر تنها می ماند، یا نسبت به کسی گویند که دوستان خود را آزار میدهد و همه از اطراف وی دور میشوند و تنهایش میگذارند.

۲* لواط تعاریف متفاوتی در فقه اسلام و در قوانین غیراسلامی دارد. در انگلیسی لواط را سودامی sodomy گویند که شامل هرگونه سکس مقعدی یا دهانی و سکس با حیوان و حتی گاهی سکس با جنس مخالف اگر هدفش تولید مثل نباشد میشود.
واژهء لواط از داستانی برگرفته شده که ابتدا در تورات به آن اشاره شده راجع به شهرهای سدوم و گموراه بوده که بدلیل گناه در آتش میسوزند و سنگ میشوند. واژهء sodomy از نام شهر سدوم گرفته شده. در قرآن پیامبر این قوم لوط نام داشته و بیآنکه نامی از شهر سدوم برده شده‌ باشد به داستان قوم «لوط» پرداخته شده.

۳* شواهد تاریخی و باستان شناسی برای صحت این داستان وجود ندارد هرچند برخی شواهد باستانی مبنی بر وجود تمدن و شهر در محلی که منتسب به این داستان است پیدا شده (در کنار رود اردن و در جنوب کنعان)

۴* بر اساس داستان سودام و گموراه، آثار هنری بسیاری از تابلو نقاشی گرفته تا فیلم سینمایی بجا مانده است. بطور مثال فیلم زیر به داستان این دو شهر میپردازد
http://www.imdb.com/title/tt0056504/

۵* از نظر تعریف و ماهیت، همجنسگرایی با همجنسبازی و بچه بازی متفاوت است. همجنسبازی شامل آزار، زور، تجاوز و تعدی به همجنس است. بچه بازی یا پدوفیلی به ایجاد رابطه جنسی با بچه (فارغ از جنسیت) گویند که هر دو جرم میباشند.
همجنسگرایی یک گرایش جنسی است که از نظر بیولوژیکی در اکثر جانداران دیده شده و از نظر اکثر سازمانهای آکادمیک و ارگانهای جهانی مثل WHO و انجمن روانپزشکان آمریکا و اروپا و… بیماری محسوب نمیشود.

۶* در تمام ادیان ابراهیمی، لواط (که مشخص نیست همجنسگرایی بوده یا همجنس بازی/تجاوز/پدوفیلی یا سکس با حیوان) گناه کبیره است. در حال حاضر در حدود ۷۸ کشور (از ۱۹۳ کشور)‌ همجنسگرایی غیرقانونی است و در ۷ کشور با مجازات اعدام (ایران، عربستان، یمن، سودان، مائوریتانیا و بخشهایی از نیجریه و سومالی) همراه است. در ۴۰ کشور از این ۷۸ کشور، همجنسگرایی خانمها جرم محسوب نمیشود.
در سال ۲۰۱۰ فیجی آخرین کشوری بود که همجنسگرایی را قانونی کرد و در سال ۲۰۱۳ هند آخرین کشوری بود که همجنسگرایی را پس از ۴ سال قانونی کردن آن مجددا غیرقانونی اعلام کرد.

۷* براساس آثار باستانی و تاریخی همواره در طول تاریخ شهرها یا سرزمینهایی بوده اند که رابطهء بین دو همجنس در آنها عادی بوده است. در سال ۱۷۹۱ فرانسهء‌ انقلابی اولین کشور غرب اروپا است که همجنسگرایی را از حالت غیرقانونی در می آورد.
در حال حاضر در ۱۷ کشور دنیا و در اغلب ایالات آمریکا ازدواج همجنسها بصورت قانونی انجام میشود.

Advertisements

یک دیدگاه برای ”داستان علی ماند و حوضش

  1. تمام این موارد اعلان شده در مورد رابطه جنسی و بویژه روابط همجنسگرایانه جنسی بین دو جنس مذکر , در حافظه رفتار جنسی ملت ایران وجود دارد , و این روابط به لحاظ حساسیت های دینی و مذهبی و شریعه و قوانین اسلامی و مجزاتها سنگین در بسیاری از موارد بوده و هست و میباشد و مطالب آن بصورت ثبت نشده رواج دارد ! و بخشی از علل آن همان است که در سایر سیستمهای مخفی و پنهانی تاریخی و اعتقادی وابسته به زیر شاخه های ادیان و مذاهب , که بعد ها بصورت یک روش اسارت بآر سیاسی با سابقه دیرینه در بخشی از فرهنگ سیاسی کشور انگلیس سابقه و ثبت تاریخی دارد ! خلاصه این اینکه این رفتار گرایی جنسی حد اقل از ۱۵۰ سال پیش با هدف سیاسی وفرهنگی بلند مدت و با آمدن استعمار و استثمار به خاور میانه و در بخش آموزشهای دینی و مذهبی و با توجیهات و شرایط سازی و پول و مقام و رفاه و نیازهای کوتاه و میان و بلند مدت نوعی انحراف دیدگاه بین طلبه ها و آخوندان و ملایان و شیخان و ججت السلام ها و آیت الله ساخت انگلیس در ایران جا افتاد , هم اکنون خود گردانندگان دستگاه مذهبی در ایران به تاریخچه و رسوم این رفتارهای موازی آشنایی کامل دارند !! ما میتوانیم خود را فریب دهیم , اما موارد ثبت شده تاریخی را نمیتوانیم تغیر دهیم !!!!!!!

    دوست داشتن

  2. متاسفانه برای توجیه عمل بسیار زشتتان، حتی ادبیات فارسی را تحریف کرده اید، دین که جای خود دارد
    پیشنهاد می شود برای خواندن اصل ضرب المثل، به منابع معتبر مراجع کنید

    دوست داشتن

      • خیلی با ظرافت مطلب رو خرق کردید. اما مهم نیست. جنگیدن برای مردمی که دوست دارند «یه چیز بره تو کونشون» ارزشی نداره. دل هرکی لواط میخواد بره بده یکی بکندش. خیلی باشه 100-150 سال عمر میکنه. باقیش میمونه قمار من و امثال من که خدایی رو به خدایی قبول داریم که اقوام عاد و ثمود (همونایی که گفته بودید اسشمون تو قرآن نیومده) رو عذاب کرد چون لواط میکردند. اگر مردیم و خبری بود که بیچاره اونایی که به جنگ خدا رفتن. اگر مردیم و خبری نبود حداقل کسی چیزی تو کون ما نکرده (البته غیر از اصطلاحات عامیانه که مردم عوام کج فهم و اغلب کم فهم و گاهن نفهم بکار میبرند که جنبه ی فیزیکی نداشته و فقط در لفظ هستش و چون در واقع گونه ی دیگری اتفاق می افته خارج از بحث محسوب میشه)

        دوست داشتن

      • واقعیت اینه که وقتی توشتید اعتراض دارید فکر کردم یک نقد و یا نظر قابل خواندن و بحث برای مطرح کردن دارید و از شما که همیشه جزو خوانندگان موجه وبلاگم بودید انتظار چنین لحن و چنین طرز پاسخی را نداشتم. اما به هر حال چون مطرح کردید عرض کنم که من جایی نگفتم اسم اقوام عاد و ثمود در قرآن نیامده گفتم اسم شهرهای سدوم و گموراه در قرآن ذکر نشده ولی در تورات اسم شهرها نوشته شده.
        دوم اینکه چه چیزی را و چطوری خرق کردم. لطفا بیشتر برای ادعای خودتون توضیح بدید.
        سوم اینکه دقیقا همین کامنت شما نشانه ای برای کج فهمی و کم فهمی شما از مطلب است. چون شما اگر همجنسگرا نباشید که قرار نیست از چیزی داخل کونتون رفتن خوشتون بیاد. ولی جالب اینه که به خودتون حق میدید درصدی از انسانها که گرایش جنسیشون با شما متفاوته را با زبان و نگاه تحقیر خطاب کنید. مثل اینه که یک نفر مدعی بشه زنها مسخره است که خوششون بیا چیزی توی جلو یا عقبشون بره. لابد میخوای جواب بدی که زنها طبیعتشونه. خوب دقیقا موضوع همینه که فرد همجنسگرا (که شما صرفا فکر میکنید یک مردی هست که میخواد بده! در حالیکه میتونه یک مردی باشه که کننده باشه یا زن همجنسگرا باشه) هم طبیعتشه و نه به انتخاب خودش. ضمن اینکه میزان هورمونهای جنسی مردانه و زنانه در افراد متفاوته و شامل یک طیف میشه. بعضی مردها رفتارهای زنانه بیشتری دارن و برخی زنها رفتارهای مردانه ی بیشتر. که این دو گروه در میانهء طیف خیلی مرد و خیلی زن قرار میگیرند. گرایش جنسی هم جزو همون رفتارهاست.
        این موضوع اونقدر ثابت شده است و اونقدر شواهد و مقالات علمی براش توی یک قرن گذشته منتشر شده که واقعا هیچ تمایلی برای بحث بر سر این موضوع ندارم چون اگر قرار بود بحث علمی جوابگو باشه تا الان برای ذهن شما جواب قانع کننده ای داده بود.
        اما هنوز واقعا متوجه نشدم به کجای نوشته ی من اعتراض داشتید؟ چون راجع به نوشته من چیزی نگفتید و فقط راجع به دیدگاه خودتون نسبت به لواط حرف زدید. به هر حال ممنونم از اینکه وقت گذاشتید و خواندید و نوشتید.

        دوست داشتن

      • و نکتهء‌احمقانه ای که توی کامنتتون دیدم (ببخشید البته ولی واقعا احمقانه است) این بود که خیال میکنید هر کس معتقد باشه که همجنسگرایی بیماری نیست و از حقوقشون دفاع کنه الزاما خودش همجنسگراست. مثل اینه که هر کس از حقوق زنان بخواد دفاع کنه پس باید حتما زن باشه. یا اگر ازحقوق زندانیان سیاسی دفاع کنیم بیاد خودمون زندانی سیاسی باشیم.

        دوست داشتن

  3. بازتاب: در جواب حمایت بعضی دوستان وبلاگ نویس از لواط | گوشه ی کرشمه

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s